TechCrunch50 – Sesja 7: Platformy konsumpcji mediów

Podczas tej sesji można było poznać produkty które pozwalają lepiej, sprawniej i bardziej efektywnie poruszać się w zalewie mediów.  Przedstawione zostały projekty:

  • Thoora – próba zmierzenia się z klastrowaniem wiadomości – pomaga połączyć wiadomości w “tematy”, wzbogacając je o dodatkowe dane z blogów, twittera itp. “reakcje społecznościowe”, ponadto mierząc poziom zainteresowania mediów (i ludzi) danym tematem; jak dla mnie nie wnosi nic nowego do już funkcjonujących od lat projektów typu techmeme.com
  • Insttant – narzędzie wyciągające ciekawe statystyki z danych z twittera, dokonujące na podstawie tych danych analiz i grupowania danych, zwłaszcza zaciekawił mnie wskaźnik nastroju konsumenckiego względem danego “tematu” (np. co mówi się o Toyocie na twitterze)
  • Perpetually – spersonalizowana way back machine – pomysł archiwizowania stron jest bardzo ambitny, i trudno mi uwierzyć, że można skutecznie zarchiwizować cały tworzony dynamicznie serwis (np. czy dają sobie radę ze wstawkami flashowymi, które mogą wyświetlać dane dynamiczne?) bez jakiejkolwiek integracji z nim (tak deklarują twórcy); produkt z kategorii narzędzi dla przedsiębiorstw i organizacji  – gdzie potrzebna może być funkcja odtworzenia zawartości strony w dowolnym momencie
  • Anyclip – niesamowita technologia analizowania i indeksowania treści wideo pozwalająca wychwycić każde wypowiedziane w nagraniu słowo, wyszukanie tego słowa, oraz dodawanie pewnych metadanych do treści wideo (i późniejsze wyszukiwanie po nich); aż trudno sobie wyobrazić jakie możliwości dawałoby uruchomienie tej technologii w globalnym zakresie; dobry kandydat do wykupienia przez Google
  • Crowd Fusion – produkt technologiczny – specyficzny system zarządzania treścią do szybkiego budowania serwisów tematycznych – miks platformy blogowej, systemu CMS i wiki; bardzo wąski obszar działania
  • Hark! – plugin do przeglądarki wspomagający proces dzielenia się linkami; nie czuję takiego problemu podczas dzielenia się linkami, który zmusiłby mnie do używania tego narzędzia, poza tym moi znajomi też musieliby od razu mieć zainstalowane to narzędzie, więc bariera dojścia do jego użyteczności wydaje się dosyć duża – ciekawe jak twórcy sobie z tym poradzą

Na pewno na uwagę zasługuje to, jak wiele startupów próbuje zmierzyć się z kwestią RTS (Real Time Search) – jest to niewątpliwie wyścig po złoto tj. kto wygra zostanie kupiony przez Google :), na pewno dużo dzieje się w tym obszarze i warto go obserwować. Projektem, który zrobił na mnie największe wrażenie był Anyclip – szerokie zastosowanie tej technologii wprowadzi wiele zmian w internecie.

One Response

  1. […] mediach i społecznościówkach warto przyjrzeć się aplikacjom biznesowym pokazywanym podczas […]