Web 2.0 DNA

Na stronie Adaptive Path – firmy którą uważam za ewangelistów web 2.0 – ciekawy artykuł – Experience Attributes: Crucial DNA of Web 2.0. Brandon Schauer złożył w postaci sprytnego pliku PDF wszystkie atrybuty web 2.0 – dodatkowo ułożone na osi czasu:

  • network effect
  • the long tail
  • user contributed value
  • remixability
  • co-creation
  • decentralization
  • emergent systems

Gorąco polecam!

2 Responses

  1. […] Ostatnio dostałem kilka maili z pytaniami czy taki-a-taki serwis jest zgodny z duchem “web 2.0″. Weryfikacja jest zazwyczaj prosta – jako checklisty można użyć cech opisanych przez Adaptive Path w artykule, o którym pisałem jakiś czas temu i sprawdzić czy pasuje do danego serwisu jedno z określeń – co-creation, decentralization, emergent systems, network effect, remixability, the long tail, user contributed value. Po ostatnim artykule Hinchcliffe’a The Coming Revolution in Interactions zrozumiałem, że wiele (wszystkie?) z tych elementów o których pisze Adaptive Path ma wspólny mianownik a są nim interakcje. To właśnie interakcje rozumiane jako ukierunkowane współdziałanie w ramach jakiegoś systemu dają niesamowitą wartość dodaną w każdym z szeroko znanych serwisów “w duchu web 2.0″: […]

  2. […] “Przepis na web 2.0 – czyli w czym tkwi siła nowych pomysłów internetowych?” – trochę teorii web 2.0 nie zawadzi ;) wszak to relatywnie nowa sprawa – warto pokazać (jak choćby w “web 2.0 DNA“) jak te trendy rozwijają się w ostatnich latach. […]